söndag 19 augusti 2012

Hon är ute efter mig

Alltså nu börjar jag snart undra om min hyresvärd håller på och driver någon slags hatkampanj mot mig. Nog för att jag inte vill umgås med henne på fritiden, dricka vin och fnittra och sånt, men jag tycker ändå att man kan vara trevlig när man ses trots det lilla, eh, missförståndet med myrorna. Förra veckan blev jag inparkerad av henne och hennes bror och när jag skulle ta min farkost och bege mig in till stan gick jag vänligt och frågade om de kunde flytta på bilarna så jag kunde komma ut. Under hela konversationen som ägde rum under ca 1 minut och 34 sekunder sa hon inte ett ord till mig. Hon sa inte hej och hon undvek även ögonkontakt i bästa möjliga mån. Hennes bror var ytterst trevlig och tillmötesgående. Hela detta scenario hade inte varit så konstigt om det var HAN som skötte uthyrningen och om det var HONOM jag hade pratat med förut. Men det är ju bara henne som jag träffat förut.

När de tillslut kliver in i sina bilar och åker iväg tittar hon inte ens åt mitt håll och svarar inte på mitt klämkäcka hejdå.

Ytterligare mystiska intermezzon fortsätter att utspela sig. Den senaste veckan när jag duschat har varmvattnet spårlöst försvunnit efter 5 minuter, och det har blivit iskallt. Och så även ikväll. Jag har lånat dusch hos en kompis ett par gånger så jag har inte behövt duscha så ofta hemma, men nu börjar jag undra... Är detta en följd av myraggressionerna? Har de strupit varmvattentillförseln? Man undrar ju...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar