måndag 6 februari 2012

Burn, baby, burn!

Idag har jag bränt mig på axlarna. Jag märkte det inte förrän min kära roomie kommenterade det. Nu inväntar jag skräckslaget att det ska börja svida också. Det är faktiskt första gången jag har bränt mig här på NZ, trots den extremt starka solen. Jag har varit så rädd för den att jag har smörjt in mig med 50+ varje dag men idag tänkte jag att det var molnigt så jag behövde inte smörja in mig när jag gick till matfestivalen. Men sen blev det sol.

Idag är det Waitangi Day (nationaldagen) så vi har varit lediga idag. Det firades med matfestival som jag blev lite besviken på. Jag vet inte riktigt vad det var som var fel, utom att den maten som just jag råkade köpa inte var så god. Trevlig dag var det iallafall och vi planerade lite vad vi ska göra under vår 2-veckorsledighet. Det blir bland annat vandring bland vulkantoppar, bad i varma källor och besök i Hobbiton men det får ni veta mer om när semestern är slut.

1 kommentar:

  1. Hej! Nu har jag läst alla dina nya inlägg, vad du är flitig, det är jättekul att läsa och se dom fina bilderna. Får se om jag får iväg någon liten hälsning till dig här hemifrån, är inte lika snabb som du. Take care!
    mamma

    SvaraRadera