torsdag 9 februari 2012

Waka ama trip

Just nu sitter jag helt utmattad i mitt rum i Nelson. För ett par timmar sedan kom vi hem från en tre dagars paddlingtur i Abel Tasman National park. Vi började i onsdags morse och paddlade i X antal timmar ut i det turkosa vattnet. På vägen stannade vi och badade och åt lunch. Turen bjöd på strålande sol och vattenkrig när team awesome susade fram genom vattnet.

När vi kom fram väntade vi på andra halvan av klassen som vandrade dit genom parken istället. Resten av dagarna spenderades med paddling vid en sälkoloni, lysmasksgrottor, krigsdans maori style, morgonjoggning klockan 7 och mycket mer. Idag började vi dagen tidigt och bytte så att vi som paddlade in i parken vandrade ut och tvärtom. Av någon anledning valde vår grupp att gå i någon slags power walk-stil så jag kände ett flertal gånger att jag ville slå den som gick längst fram. Hårt. Det var en mysig stig men man hann inte riktigt se så mycket av utsikten som jag hade hoppats... Riktigt härliga dagar med mycket fysisk aktivitet så ikväll ska vi hos residens Ekblad-Moqvist-Hellström inte göra något viktigt över huvud taget. På söndag bär det av på nya äventyr, denna gången på vår egen hand. Det vankas två veckors semester på nordön med vandring bland vulkantoppar, delfinsimning och bad i varma källor.









2 kommentarer:

  1. Hur är läget babe? Har jag fattat det rätt, eller kommer du att försöka få praktik i Svea?? PUUSS

    SvaraRadera
  2. Hej Tove! Det är riktigt roligt att följa dig på din resa there over...önskar bara att jag hade gjort det själv som ung, eller yngre menar jag ju.
    Jag kan nog tänka mig att åka till NZ...det ser väldigt vackert ut på dina bilder.
    Det verkar också vara lagom mycket av äckliga kryp och giftiga ormar. Inte som i Australien...eller? Här i Swedala skiner solen idag. Det är riktigt vackert ute och man får lite vårkänslor.
    Ha en fortsatt bra resa och var rädd om dig. Många kramar från faster Cajsa

    SvaraRadera