lördag 17 november 2012

En lista på alla band jag sett; Melissa Horn, Coal Bottom Blues, Flogging Molly och Mora Träsk.

Nu sitter jag här och äter ett par skrynkliga delicatobollar till frukost och är sjukt nöjd över gårdagen. Det var nämligen så att jag var på mitt livs första arenakonsert, och de skyldiga var inga mindre än Sabaton. Och några okända förband som vi inte kände till så vi drack lite öl istället.

När de väl drog igång efter sådär två och en halv timmars förband så var ju helt klart den bästa låten den enda jag kände igen. På andra plats kommer den där som hette nåt med Hills eller Cliffs. Men det är lite som med bio egentligen; det spelar inte så stor roll vad man ser. Man mår så bra ändå. Det är häftigt när musiken fyller hela kroppen.

Sen var det ju helt klart ett plus att pyrotekniken luktade krutrök också.




2 kommentarer:

  1. Kan det vara Cliffs of Gallipoli?

    http://www.youtube.com/watch?v=oOCe2Y7iVF8

    SvaraRadera