söndag 4 november 2012

Så det kan bli.

Eftersom USA är ett så bra och humant land värt att eftersträva på alla punkter bestämde vi oss för att klä ut oss, somliga av oss till döda saker - andra inte, och bege oss iväg på galej. Det svåraste är ju att bestämma sig för vad man ska klä ut sig till -  möjligheterna är ju oändliga! Slutty cop, slutty firefighter, slutty nun, slutty rabbit, slutty whore osv. Det jag letat efter i fyra långa år är ett tillfälle. Ett tillfälle att använda min balklänning igen. Till min stora glädje (och förvåning) passade den fortfarande alldeles utmärkt och därmed var det bestämt; jag skulle vara en vampyr i balklänning med vita linser och huggtänder.

Det låter ju inte som en särskilt svår uppgift att uppfylla de kriterierna, så jag satte igång. Med ens började problemen hopa sig och mörkret låg som en tyngd över mina axlar (kan haft att göra med vintertidens inträde, lite oklarheter på den punkten). För det första var de vita linserna slut, så jag köpte svarta. För det andra så fanns det bara gula vampyrtänder. Så jag köpte dem. När jag väl skulle fästa attiraljerna vid mitt yttre var katastrofen ett faktum. Tänderna vägrade fastna och det här med att sätta i linser är tydligen lättare sagt än gjort. Så det blev inga tänder. Och inga linser. Men det blev ett resultat ändå. Och till dejt denna afton hade jag Slutty Nun som inte blev så slutty trots allt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar