söndag 18 november 2012

Min vän Josefin

Igår fick potatismetropolen Alingsås finbesök. Staden ärades med att min älskade, älskade Josefin kom och hälsade på. För er som inte känner Josefin så tänkte jag presentera henne lite snabbt med en bild, för i skolan lärde vi oss att en bild säger mer än tusen ord.
Jag och Josefin har delat mycket fint genom åren, men det allra finaste vi har som fortfarande lever kvar är den anrika sporten outfit-marathon. Och även här känner jag att en bild säger mer än tusen ord. och hur många ord säger då inte flera bilder? Jag tänkte ta er med på en liten resa från när det hela började och även när 2012 års marathon utspelades.
Man kan se en mängd variationer på teman genom åren. Jag satsade här på en chic partylook medan Josefin körde mer på den då väldigt heta uteliggarstilen. Den första tävlingen anordnades 2007 och därför firas det femårsjubileum i år. 
Lager på lager har alltid varit inne och här ser vi ett väldigt trendigt exempel från 2008 som vi enkelt kan applicera på dagens mode.
Över till 2012. Lattemacciatomamman har aldrig varit hetare! En trevlig BH livar alltid upp stämningen en vanlig tisdag, gärna tillsammans med ett par luftiga byxor i ett härligt mönster. Observera att de tävlande inte, jag repeterar INTE, är tillåtna att se motståndarens tävlingsbidrag förrän under själva bedömningen. Det är väl helt enkelt så att great minds think alike.
Här går vi raskt över till det vi väljer att kalla Finska Vinterkriget. Man kan säga att det var slumpen som förde oss hit,  då vi båda drogs åt pälshållet. Den alltid lika aktuella upprullade fängelsemössan som värmer något oerhört om öronen är även en hit under finska vintersäsongen 2012, precis som 1939 då det begav sig. 
En praktisk outfit som är både stretchig och krigssnygg samtidigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar