söndag 25 mars 2012

Delfinattack

Dagen efter vi var på matfestivalen blev jag, som jag gnällt om tidigare, magsjuk och spydde hela natten efter. Bilresan hem i 5-6 timmar var den värsta i mitt liv och vi fick stanna flera gånger på vägen. Det hela var väldigt mystiskt för ingen blev smittad. Jag hade måndagen på mig att vila upp mig och på tisdagen bar det iväg på nya äventyr.


Kaikoura
Vi åkte med vår vanliga skruttiga lilla buss till Kaikoura för att de som hade råd skulle åka på valsafari och delfinsimning. Jag var fortfarande lite sliten så det blev inget för mig, jag satt istället för mig själv på en bänk vid havet och väntade på att de skulle bli klara. Det var fint och soligt väder så det var ingen fara. Vi bodde på ett jättefint hotell precis vid havet.

Marlborough Sounds
Alla dagar här smälter ihop för vi gör så många utflykter och besöker så många företag men någon gång de senaste veckorna åkte vi till Marlborough Sounds. Vi övernattade i en marae och lekte lite klassiska maorilekar och fick prova en massa olika instrument de använt historiskt. Vi åkte sedan på en båttur en halvdag i marlborough sounds och där träffade vi på en flock med vilda flasknosdelfiner på 3-4 meter som fick för sig att simma med båten och leka med oss. De följde med i nästan 15 minuter tror jag, det var riktigt häftigt. Då var jag inte lika ledsen för att jag inte hade råd att simma med delfiner som några av de andra. Tyvärr hade batteriet i min kamera dött men jag ska få lite bilder av Liza någon dag så då ska jag lägga upp lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar