torsdag 15 mars 2012

Rafting the buller

Det verkar uppenbarligen som att det blev en lite längre utcheckning än beräknat, så nu har jag en hel del att ta igen. Anledningen till utcheckningen var bland annat att jag varit iväg med skolan först i fem-sex dagar, sen spydde jag i två, sen var jag iväg i fyra till och på den vägen är det. Jag känner mig fortfarande inte riktigt hundra efter helgens magsjuke/matförgiftning/whatever men jag kör på iallafall. Jag tänkte lägga upp allting i den ordningen som jag har gjort det, och då börjar vi med:

Rafting The Buller River
Jag kan börja med att säga att det här var den hittills bästa dagen på Nya Zeeland, och jag tror det blir urbota svårt att slå den. Jag var med världens bästa klass och med världens bästa pojkvän i Murchison och svidade om till underställ, våtdräkt, vindjacka och flytväst samt sexig hjälm och intog en misstänkt lik form som michellinmannen. Vi åkte med en liten buss ner till floden och fick en lektion om hur man paddlar, vad man gör om man trillar i och en massa annat smått och gott som kan vara bra att veta. Det tog inte allt för lång tid så vi kastade oss ganska snabbt ner för floden och redan i början var den första rapiden (ställe där det är mer strömt och fluffigt och roligt). Vi hade världens bästa guide och fick bland annat prova att ställa båten upp, välta den, åka upp för en klippvägg, hoppa ner från en 3-metersklippa och flyta med i strömmen (där jag för övrigt försvann under vattnet i X antal sekunder och snurrade runt och kände på mig att nu dör jag, men det gjorde jag inte. Uppenbarligen.). Vi hade vattenkrig med de andra båtarna, flottarna, whatever de nu heter och efter många gruppansträngningar fick vi ner vår lärare Todd i vattnet.

Helt enkelt en helt fantastisk dag, och som äpple på moset, kanel på gröten eller socker på tårtan så sken solen hela dagen. Just ja, Alexander ramlade i vattnet en gång också, det var spännande! Nästa gång rapporterar jag om en trevlig bergsbestigning.

Gandalf och hoberna redo för rafting.




3 kommentarer:

  1. Hej!!
    Oj, oj, oj... vilken upplevelse, fint väder, spännande och läskigt skulle jag tycka, vilket fint landskap, vilken kanonupplevelse!

    mamman

    SvaraRadera
  2. Gud vad kul!! Kanske inte med spyfluge metoden men allt annat... ;) tyckte väldigt synd om dej så jag köpte en stor påse med allt möjligt lösgodis från rattis och för varje godis jag åt tänkte jag stackrs tove på andra sidan jorden;p haha
    Ha de göttans hälsa gandalf:p haha kram på dejj!

    SvaraRadera
  3. fusk!
    Det är för lätt att vara världens bästa klass och världens bästa pojkvän när man är det till världens bästa tjej!

    SvaraRadera