torsdag 1 mars 2012

Hemma igen

Nu var det ett bra tag sen som jag uppdaterade er om vad om händer i det nya sjölandet. Anledningen är att jag varit iväg på en tvåveckors road trip runt nordön och då är internetåtkomsten minst sagt begränsad. Vår semester har som sagt bjudit på en hel del som jag skrev i det förra inlägget, så jag tänkte helt enkelt lägga upp lite bilder för att visa hur fint och roligt det varit. Som man säger; en bild säger mer än tusen ord. Hur många ord säger då 8 bilder?


Här var vi vid en jättefin strand. Då gjorde jag och Anna en liten upptäcktsfärd och hittade en massa fina klippor.

Vi stannade vid ett högt och jättehäftigt vattenfall på vägen. Alexander blev så chockad så han ramlade.

Hobbitons dörrar passade inte alla.

En natt när det regnade som tusan bodde vi på ett hostel istället för vårt vanliga tält. Där fanns det en pool som hade vatten från vulkaniska varma källor.

På vägen hem såg vi den hätigaste himlen jag någonsin sett. Vi höll nästan på att åka av vägen för man kunde inte slita ögonen från den.

På stranden hemma i Nelson.

Vad är väl camping utan pannlampa?

En attackfågel i Mt Manganui. Där surfade vi och spelade backgammon hos en kompis till Liza.

1 kommentar:

  1. Hej hjärtat, äntligen!!lite fina bilder, vad härligt det verkar, vad du har sett.

    Vi hörs
    Mamma

    SvaraRadera