fredag 1 juni 2012

Det finaste jag har

Idag hade jag en jätterolig grupp på en visning. Det var några som hade grottäventyr längre in i grottan och då lät det nästan som att berget höll på att rasa så då försökte jag lura gruppen att det gjorde det. Sen kom vi gemensamt fram till att det nog bara var draken som lät. Fick en fråga om hur gammal draken var, då sa jag att den var lika gammal som grottan och har bott där sen den bildades. Vi kom även fram till att de djurarterna som finns i grottan är det så kallade grottfåret, haj och såklart flera olika sorters drakar. Det var inga harmlösa barn jag lurade om ni nu blir oroliga för det, det var 17-åringar. Jag hotade dem även med stryk vid ett tillfälle, men det verkade de bara uppskatta.

När jag kom hem gick jag ut på promenad med Freja och sedan åkte jag in till stan och hämtade min fina klocka. De hade graverat in mitt och mormors namn i den också så nu är den så fin. Berndt Samuelsson, Ingrid Samuelsson och Tove Ekblad. Jag säger bara det. Fyfan vad jag saknar min mormor.


1 kommentar: