måndag 25 juni 2012

Passar bra till regnet

Nu vet jag inte hur många dagar jag suttit med det här examensarbetet från helvetet. Jag har räknat orter och förbannat mig över människor som absolut måste påpeka att de kommer från Liiiidingöööö istället för att skriva Stockholm. Jamen tänk så mycket lättare det hade varit för mig då?! Det är fascinerande hur jag alltid lyckas göra klart arbeten exaaakt den dagen det abslut måste vara färdigt. Vilket nu är på fredag. Det kommer antagligen bli klart typ 26 sekunder före deadline och så kommer internet dö och datorn explodera och så kommer jag inte få någon examen.

Idag har allt bara blivit fel, jag har räknat snett, skrivit konstigt, gjort fula diagram och inte hittat smidiga inställningar i excel utan bara gjort en massa överjobb. Jag hade varit nedstämd och gråtfärdig i ett par timmar och då kände jag att det var dags för en paus så jag och Alexander åkte hem till Isabell som fyllde år. Där spelade vi spel och åt tårta och hade det allmänt mysigt. Vi planerade även lite roligheter inför morgondagens personalfest med bland annat en tipspromenad jag tror kan bli pretty awesome.

När vi kom hem för en timme sedan kände jag att jag var tvungen att jobba ikapp lite med examensarbetet så nu är jag iallafall klar med det där förbenade orterna. Jag har lagt in alla svar och skrivit om dem nu, nu är det bara att jämföra med tidigare års undersökningar (och om det nu är någon mer än mamma och pappa som läser detta och inte vet vad jag gjort så har jag gjort en marknadsundersökning av publiken på LäcköOperan, vilket även har gjorts tidigare) och se lite på utvecklingen, eller icke-utvecklingen, vilket det nu blir. Men först: sova, jobba, personalfesta, SEN skriva mer. Jag längtar tills denna veckan är slut!

1 kommentar:

  1. Hej hjärtat! Vilken tur att du kan ta lite rast, och samla mod till att göra klart arbetet!
    Jag är jätteglad att skriver och lägger ut bilder, jag veta att Anton läser hela tiden...
    Ska bli härligt att ses igen i sommar, får bara räkna ut när.
    kram
    mamma

    SvaraRadera