onsdag 27 juni 2012

Just det vi lekte fossil på sked också

Idag är jag ledig och har tagit mig en ordentlig sovmorgon. Vaknade vid halv tio men låg kvar i sängen vid datorn till elva och åt då ett kulinariskt mästerverk till frukost bestående av kaviarmacka. Nu sitter jag och jobbar med examensarbetet som ska vara färdigt på fredag, det känns som att det inte är så mycket kvar nu. Tror jag. Jag håller på och jämför min undersökning med den som gjordes 2009 och jag tror att det är den sista delen. Har inte bestämt mig riktigt ännu. Ikväll ska jag och Alexander ha myskväll och äta choklad och kolla på nya avsnittet av True Blood.

Igår hade vi personalfest på jobbet och eftersom jag sitter i rolighetskommitén så planerade vi grymma lekar. Det var tipspromenad genom grottan, speleologisk julafton (speleolog=grottforskare), krokig stalaktit samt den klassiska leken grottmongo. Sedan satt vi kvar i personalrummet och drack vin och planerade den såpopera vi eventuellt ska spela in.
Grottmongo går ut på att man ska klamra sig fast i varandra medan en "polis" drar loss dem från varandra.
Speleologisk julafton!
Det yr till mellan öronen.
Sammarbete på hög nivå! Laget står redo att slita av Fredrik byxorna och jag ligger på marken i bakgrunden.
Fossil på sked. Med hjälm.
Om man jobbar i en grotta är det viktigt att hålla sig varm om huvudet.
Men man kan bli lite skadad av mörkret.
Jag förstår varför alla ungar fastnar framför den här klätterväggen!

1 kommentar:

  1. ...var alla sådär galna innan du anlände till Gotland, eller är det du som har smittat av dig? Syns att ni har skitkul!!!
    gissa vem

    SvaraRadera