måndag 23 juli 2012

Äventyr med Emmpe del 1

I helgen har jag haft sällskap av Emmpe. Vi har haft ett par intensiva men regninga semesterdagar. När man hittar på saker känns det som att man har varit ledig jättelänge o h haft semester så när jag kom tillbaka till jobbet efter två dagar kändes det som att jag hade varit borta en halv evighet.

Vi åkte upp till Fårö (igen) och tittade på raukar (igen) och stannade på mysiga loppisar. Måste jag titta på en enda rauk till innan den här sommaren är slut skjuter jag mig. Vi försökte oss även på det stora konststycket att hitta glutenfri mat som INTE var en klassisk caesarsallad. Lättare sagt än gjort så vi fick ge upp och äta inne i Visby istället. Lunchjakten startade runt halv två och avslutades med lammytterfilé klockan fem. Såhär i efterhand var det lätt värt frustrationerna och kurrandet i magen.

Vi tog ett stopp vid Kutens Bensin och tittade lite på alla gamla saker.


Ett litet får hade rymt från sin hage och kunde inte hänga med sina polare.
Vi letade efter restauranger överallt.
Tillslut! Harmoni och frid infinner sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar