måndag 2 juli 2012

A great turn of events

Idag gick jag först upp 04:15 för att sjunga och ge frukost på sängen tll Alexander som fyller år.Han fick kaviarmackor med ett hjärta på den ena och något som skulle föreställa en glad gubbe på den andra. Såg mer ut som något katten hostat upp, men det är tanken som räknas. Har jag hört. Efter det somnade jag om och gick upp, åt frukost, klädde på mig och var påväg ut till cykeln när jag tänkte att jag kanske skulle dubbelkolla vilken tid jag började, jag kanske har en kvart till där jag kan slappa..?

Jag kollar på schemat och upptäcker till min förtjusning att jag är ledig idag. Ledig. På en helt vanlig måndag! Detta passade mig utmärkt då jag är en person som passar väldigt bra till att vara ledig. Skulle även passa som rik, men det är en helt annan historia. Jag la mig helt enkelt ute i solen och läste en bok, min första Henning Mankell-bok (som än så länge är sådär). Minnet av en smutsig ängel heter den, och om det mot förmodan är någon som läst den: är den bra?

Sen blev det lite varmt och nu är jag inne och pausar. Tänkte värma på lite Lapsgojs till lunch som vi lagade igår och sen ska jag komma igång med mina promenader igen i eftermiddag! Det blev en liten paus där ett tag eftersom ingen hade skrivit klart examensarbetet åt mig. Dåligt av folk tycker jag.

Ikväll ska jag bjuda ut Alejandro på datenight, vi ska äta middag och gå på bio som födelsedagspresent. Det ska bli mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar