torsdag 5 juli 2012

Oh boy, oh boy, oh boy!

Igår fick vi höra talas om att flottans glada gossar hade lagt till i hamnen i Visby. Utanför satt ett band och spelade 40-talsmusik så vi svidade om till våra bästa 40-talsklänningar och åkte dit. Man fick en guidad tur runt på skeppet och vi fick prova rökdykarutrustning, hålla i vapen och posera bredvid män i sjömanskostym.

Rökdykarutrusningen är väl inget jag skulle använda till vardags. Den hade lite kommunikationssvårigheter för när jag försökte andas normalt i den gick det inte och jag fick ingen luft. Man var tvungen att ta stora andetag (tydligen) och när man gjorde det började den blåsa upp en massa luft i ansiktet på en. Det lät högt och när masken inte satt ordentligt var det lite obehagligt.

Vilken tandrad, va?!









3 kommentarer:

  1. ...ni ÄR galna, men på ett roligt sätt, vad kul ni har, det är nog någon mer än jag som är avis på eran uppfinningsrikedom.
    Gissa vem...

    SvaraRadera
  2. Hahaha så jävla bra!! Jag vill också träffa sjömän!;)//Emelie

    SvaraRadera