tisdag 24 juli 2012

Äventyr med Emmpe del 2

På kvällen på matletardagen hade vi myskväll i trädgården för solen tittade fram på kvällen. Vi drack drinkar och åt chips och jordgubbar. Vi bestämde oss för att gå och titta på solnedgången vid 9-tiden och då stöter vi ihop med Freja och Kerstin som är påväg till en grillfest. Vi hoppade in i bilen och åkte med vi också. Vad vi hade med oss? Två tomma vinglas, två kameror och en mobil. Vi var där ca 40 minuter och sedan bestämde sig alla för att gå ut. Utom jag och Emmpe eftersom vi varken hade plånbok eller leg med oss. Så vi fick låna pengar av Freja och tog en taxi hem. Såhär i efterhand kan jag kanske känna att de där 40 minutrarna inte riktigt var värda 220 spänn, men man vet aldrig vad en kväll kan bjuda på!

Dagen efter bestod av loppisrunda och en shoppingrunda på stan. På kvällen grillade vi och drack mer drinkar, och gick och tittade på solnedgången. Utan avbrott. I mjukiskläder.

Första drinken sörplas upp!
Får man inte sommarkänslor av den här drinken så vet jag inte vad.
Alexander tog vant platsen som grillmästare. Jag menar, vad kan vi kvinnor om sånt?!
Emmpe gjorde en studie i hur man bäst bereder en majskolv och äter upp den. Det finns ca 20 bilder till där jag smörar, saltar och kladdar.
Tillslut fick vi se den! Det här är nog min favoritplats.
Emmpe myser i kvällssolen.

Sen hittade vi en stock och tog lite roliga bilder. Jag kände att jag nog egentligen helst av allt ville vara någon form av skogsrå.
Så fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar