fredag 27 april 2012

Hey kids, here is a message from your uncle Bill

Don't buy drugs. Become a popstar and they give them to you for free! (Citat från världens bästa film, Love Actually) Eller börja jobba på Base i Auckland, det verkar ingå i lönen.

Just nu sitter jag på det hostelet med den sämsta personalen någonsin. I morse tog batteriet till vår dörr slut (det är nyckelkort) när vi var på UTSIDAN av rummet med alla våra kläder på INSIDAN. Alexander hade bara shorts och handuk eftersom han precis hade varit och morgontvättat sig. Så går man till receptionen och säger att vi inte kan komma in. Vad får man för svar? "Ööeehh.... (extremt långsam reaktionsförmåga) have you tried to put it in the right way, man?" Öh ja? Alla sätt som går. "YEah but.... I mean the right way?". Det konstateras efter en långsam argumentation att batteriet är slut. Då får jag kommentaren "I hope u have travel insurance because u just lost ur stuff duuuuude". No I didn't, fixa skiten. "Hehehhe I hope u have travel insurance maaaaan... " "We don't have a screwdriver, man... I think I need to buy one, dude.. I don't know how to change the lock, bro... " NEJ MEN RING DIN CHEF DÅ DIN PÅRÖKTA LILLA APA.

Tillslut kom vi in och jag kunde hämta mitt USB för att skriva ut biljetten hem som jag ska använda imorgon. "The printer is broken, duuuude". Sluta knarka på arbetstid och fixa det då! Det var en bra start på den sista dagen i detta land för vår del.

Nu tänker jag lägga upp bilder på något trevligare; när vi badade i hot pools på Coromandel. Det går en vulkanisk flod under stranden så om man gräver en grop på rätt ställe kommer det kokande vatten upp ur sanden. Detta blandat med lite havsvatten utgör en alldeles ypperlig spapool. Kom precis på att jag inte har några bilder från själva badandet, men en när vi gräver får duga! Och så en bild på en fin strand vi chillade på härom dagen. NZ kan iallafall fortfarande leverera lite solväder.


1 kommentar:

  1. Hej Tove!
    Det känns härligt,att du ska komma hem snart.
    JÄTTEMYCKET VÄLKOMMEN! Jag hoppas att vi hinner ses,innan du försvinner till Gotland.
    Kram,farmor

    SvaraRadera