torsdag 19 april 2012

Last days

Nu är det inte långt kvar tills jag sätter mig på planet och åker hem mot Svea Rike. Endast 9 dagar har jag kvar i detta land och dessa dagar ska vi se till att leva till fullo. Om vädret tillåter blir det imorgon Tongariro Crossing, en vandringsled på 8 timmar som går genom ett aktivt vulkanlandskap där man bland annat kan skåda Sagan om ringen-vulkanen Mt Doom. Efter det blir det antagligen en vilodag av sällan skådat skådat slag och senare bär det av norrut mot Coromandel. Sen ere slut!

De senaste dagarna har vi kört omkring i vår extremt fula hyrbil tillika sovplats. Vi har spenderat en dag i äggmökarnas stad Rotorua, en plats på Nya Zeeland där det finns massor av vulkanisk aktivitet. Det bubblar och ryker ur hela staden, det finns geysrar och kokande lera, varma floder och massa annat spännande. Vi åkte och tittade på en lerpöl som bubblade av gas och även ett thermal wonderland där det pyste gas ur alla tänkbara hörn och kanter. Vi spenderade även ett par timmar med att bada i en 40-gradig flod, som även den luktade fis. Men man kan inte få allt här i livet, jag menar en varm flod mitt ute i skogen, hur coolt? Fett coolt.

Kosten består till mestadels av nudlar med lite olika variationer. Bara nudlar, nudlar med ägg, nudlar med macka, nudlar med kött, nudelsoppa, nudlar till frukost, nudlar till kvällsmat, nudlar till lunch. Det är tur att de har så goda nudlar i den här delen av världen! Det kommer jag sakna minsann.
Den här bilden får mycket uppskattning på vägarna. Den sover vi tre personer i.


2 kommentarer:

  1. Nice! kan knappt beräga mej tills du komemr hem ska bli otroligt kul att se dejj och höra om din äventyr även om man sett och läst bilder kan jag tänka mej att du har några mera bilder;) <3 simma lungt

    SvaraRadera