fredag 11 maj 2012

Första veckan

Nu sitter jag åter på mitt kontor McDonalds och kollar mail och annat. Undrar om de blir trötta på mig i längden om jag kommer in och köper en apelsinjuice och sen använder deras internet i två timmar...? Det är lite svårt att få något gjort med examensarbetet här bara, så det får nog vänta tills jag fått mitt mobila bredband som förhoppningsvis fungerar i stugan. Annars har jag problem.. Skrikande hamburgerbarn är inte till så himla stor nytta i såna situationer.

Idag har jag guidat mina första turer, det blev en svensk grupp, en tysk grupp som pratade liite svenska och liiite engelska och en blandad grupp med både svenskar och tyskar så den fick bli på båda språken. Det var roligt att få prova alla möjliga varianter redan från början, då kommer man nog in i det fortare.

På tisdag ska jag vara andreguide på ett grottäventyr när vi tar oss ännu längre in i grottan med vadarstövlar och en liten båt. Då kryper man i trånga grottgångar och går i midjehögt kallt vatten. Ska bli roligt, på söndag ska vi ha lite genomgång av hur turen går till. Jag har bara gått där en gång så det är nog bra om jag får lära mig lite mer innan.

Annars har jag varit ute och gått en del och utforskat områdena kring stugan. Första gången cyklade jag såklart vilse och hittade knappt tillbaka. Igår gick det bättre, då hittade jag en mysig promenadväg. Har även varit inne innanför muren i Visby och strosat runt lite.

Jag har också varit på grossist-mässa och kikat på vad som ska beställas till det nyöppnade cafét.





1 kommentar:

  1. äh donken är till för att utnyttjas!! så knock urself out ;)

    SvaraRadera