fredag 18 maj 2012

Grillning med bästa sällskapet

Ni kan ju gissa vart jag sitter. Om inte McDonalds hade haft gratis internet så hade de gått miste om att tjäna 60 kr på mig de senaste två veckorna. Så mycket smart drag av dem.

Härom dagen var jag ledig och spenderade dagen med långpromenad (som alla andra dagar), fixa med mitt mobila bredband som fortfarande inte kommit och med att grilla. Det blev fläskfilé med baconlindad sparris, mumsigt. Så sen i tisdags (eller något, när jag nu var ledig) så har jag levt på det. Jag får laga en hel förpackning med något och sen äta tills det är slut för jag har ingen frys.

Självklart tänkte jag att det vore ju roligt om jag har en bild på mig själv när jag är på Gotland så jag försökte med självutlösaren på kameran, men jag råkade kapa mitt huvud. Nåja, bättre än inget. Och så får ni en artistisk bild på grillad sparris också, det är inte alla som får.

Ikväll ska jag ha lite fredagsmys och ger vika till de högre makterna. Idag blir det nämligen chokladtime. Men sen ses vi inte på ett tag igen. En bra sak med att äta någon slags form av LCHF är att man får vispa grädde och äta direkt ur skålen om man vill. Men det är väl lite äckligt... Så det har jag, eh, INTE gjort.. 8-) 

Då tänkte jag, man borde väl få äta pannacotta? Det är ju bara grädde, gelatin och vanilj. Eller är gelatin ondskefullt? Detta måste undersökas. 


3 kommentarer:

  1. Hej, det såg gott ut! Fattar att det är lite långtråkigt att vara ensam på Gotland,men Freja verkar ju bra och trevlig.Snart är det badväder också, då akn det nog bli några kvällsdopp!
    Vi ses snart!
    Kram mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var mycket gott! Ser fram emot kvällsdopp, det är inte så mycket alger och skit här som det kan vara ibland.

      Radera
  2. Hej, det såg gott ut! Fattar att det är lite långtråkigt att vara ensam på Gotland,men Freja verkar ju bra och trevlig.Snart är det badväder också, då akn det nog bli några kvällsdopp!
    Vi ses snart!
    Kram mamma

    SvaraRadera