måndag 28 maj 2012

Glassigt

Idag har jag och Kerstin strosat runt i Visby hela dagen. Vi åkte in vid elva och kom tillbaka vid fem och under den tiden avverkade vi nog 90% av Visbys butiker samt åt pizza (första pizzan sen jag kom hem till Sverige, mucho gotto) och gick ner till hamnen och käkade glass i solen och vinden. De hade 160 (!) olika kulglassmaker att välja mellan. Fatta beslutsångesten i det.

Dagen har såklart avslutats med en promenad och nu sitter jag här och äter jordgubbar och har skrivit lite på examensarbetet. Känns bra att jag är igång nu!

Imorgon blir det en liten road trip/loppisrunda med Freja, vi har inte riktigt bestämt vart vi ska åka än. Det enda som är säkert är att vi ska ta med oss saker att äta. First things first.



1 kommentar:

  1. Där har jag också varit och käkat glass!!! Tog mig minst en timme att bestämma vilka smaker... beslutsångesten var stor. Förstår ditt problem. Tror jag provade saffransglassen och den var finemang :)

    SvaraRadera