tisdag 10 januari 2012

Ajaj

Idag inleddes skoldagen med lite lektion om hur det gick till när européerna bosatte sig på Nya Zeeland, följt utav en vandring upp till Centre of New Zeeland som är uppe på ett litet berg här i Nelson. Jag var dum nog att gå med på den vandringen, så på eftermiddagen när det var en enklare rundvandring runt i stan där vi skulle bli visade olika byggnader och lära oss om deras historia fick jag ligga i min säng och tycka synd om mig själv. På eftermiddagen tog jag mig med hjälp av Anna till sjukhuset och fick betala 110 dollar för ett besök. Det visade sig att jag har en inflammation i den senan som gör att man kan gå nerför. Jag fick en liten stödstrumpa och ett recept på voltaren och det hela gick på 7 minuter. Hade jag varit hemma hade jag bara köpt voltaren och hoppats på det bästa, utan läkarbesök, men här kände jag att jag inte ville slösa bort nån tid på att eventuellt behandla fel. Det tråkiga är att det brukar ta flera veckor inner.an sånt går över, men det är bara att bita ihop och vila foten så mycket som möjligt.

Kvällen spenderades med att hänga lite hos tjejerna som bor på våningen under och avslutades med en runda uno i vår lägenhet. Imorgon blir det att åka till en maorifamilj och lära oss om deras kultur, så det ska bli roligt och intressant. Ingen vandring iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar