tisdag 31 januari 2012

En vanlig ovanlig måndag

Igår hade vi ledig dag från skolan eftersom det var Nelson Anniversary Day. Dagen spenderades mestadels i horisontal ställning läsandes den fantastiska boken Damage Done som handlar om en kille som försökt smuggla 8,5 kg heroin ut ur Thailand. Man kan ju räkna ut hur det gick. Boken handlade om tolv år i Bang Kwang, Bangkok Hilton. På eftermiddagen hade vi picknick i parken och spelade ytterligare ett spel brännboll.

När kvällen kom hade Anna och jag bytt om till myskläder och töntade runt i min lägenhet. Då bestämde vi oss för att göra något av våra liv. Vi bytte om och skulle gå ut och spela biljard men eftersom det var röd dag var inte många ställen öppna. Vi hittade tillslut en öppen bar som hade biljardbord. Där försökte jag beställa ungefär vad som helst utom öl och när han tillslut svarat nej på tre drycker sa jag bara "something girly". Det slutade med varsin Schnizzle, varsin Candy och varsin Hot Pants on Fire för mig och Anna.

Vi hittade alltså till en tom bar med 4 personer som spelade biljard. Efter som de bara hade ett biljardbord frågade vi om vi fick vara med och det fick vi. Det fantastiska som hände var att både jag och Anna spelade det sämsta spelet i världshistorien. Vi satte inte en enda biljardboll. Spelet efter, som vi spelade själva, var dock det bästa vi någonsin spelat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar