torsdag 26 januari 2012

Marknadsföringsbusiness is serious business

Just nu sitter jag ute i mörkret vid det trådlösa internet för mitt internet i lägenheten steg från 13 dollar på 2 veckor till 40 dollar på en vecka, inget vet egentligen vad som hände men min teori är att vi blir lurade skiten ur oss. Därför strejkar jag från dyrt internet och sitter ute och blir uppäten av sandflugor istället. Trevligt med lite frisk luft! En annan anledning till att jag sitter här ute är att hon som driver lägenheterna blockar mig från internet hela tiden för hon påstår att jag har virus, vilket det visade sig att jag inte hade efter en virusscan jag gjorde igår...

Idag hade vi en föreläsare från Nelson Tasman Tourism på skolan som pratade om hur de marknadsför Nelson/Tasman-regionen både internationellt och nationellt. Det var även lite statistik om turism på NZ följt av en diskussion om varför skillnaderna mellan antalet turister som kommer till Sverige och antalet som kommer till NZ är så stora.

På eftermiddagen åkte vi ut till en typ av naturreservat där de jobbar med att återställa djurlivet till vad det var innan människorna tog med sig råttor och andra trevliga djur till ön. Vi fick en rundvandring i området och lärde oss om en himla massa olika plantor och bär men också hur man kan kombinera naturreserverande och turism.

Jag tog två bilder under dagen och ingen var särskilt spännande så det blir bilder i nästa inlägg istället.

2 kommentarer:

  1. 200 spänn i veckan för Internet?! Är hyresvärden helt dum i huvudet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hyresvärden är dels dum i huvudet, dels bor den på Nya Zeeland. De har inte samma system här som vi har för de är liiiite efter. De har inte wifi utom till allmänna platser typ bibliotek och mcdonalds.

      Radera