söndag 8 januari 2012

Första skoldagen

Nu sitter jag på mitt rum i Nelson och ska snart spela lite kort med mina roomies. Idag hade vi första skoldagen och fick mest sitta och ta in en massa information. Schema delades ut och det komemr bli grymt, terminen inleds imorgon med vandring (som jag kanske inte kan vara med på pga att det är något fel med min fot) och fortsätter på onsdag med övernattning hemma i ett maorihus. Vi kommer få prova på forsränning och utforska nationalparkerna på sydön och även se hur de jobbar med mat- och vinturism (genom att smaka på det). Vi har även fått två olika uppgifter vi ska jobba med under hela terminen och sen redovisa sista veckan. Efter skolan gick jag på stan och köpte ett trevligt linne på rean och handlade lite mat. Sen gick jag och Emelie och satte oss på en uteservering med Liza, Carro och Malin. 

Nu tittade jag just ut genom fönstret och det är väldigt fin utsikt här när solen går ner. 





3 kommentarer:

  1. Hej, låter jättespännande med allt ni ska få vara med om, och så fint/vackert det ser ut där du bor.
    Gå till doktorn med foten, det är kanske bäst!
    hälsar mamman

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för det härliga vykortet. Man blir avundsjuk, när man ser den läckra bilden.Vad tråkigt att du överansträngt ditt ben för att inte tala om hur dyrt det blev.Se nu till och ta det lugnt. Det är säkert bara vila som gäller.Här har vi fått den första snön, men den förväntas regna bort redan i kväll.Sköt om dig! Kram Farmor

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad roligt att det kom fram, jag visste inte riktigt hur det fungerade med det där. Ja jag fick ordinerat vila och voltaren av läkaren, så det är bara att lyda. Kram Tove

    SvaraRadera