söndag 1 januari 2012

Då var det nytt år igen!

Nu är det äntligen 2012, året jag ska åka till Nya Zeeland. I övermorgon lyfter planet och åker de resterande 10 timmarna till det slutgiltiga målet. Året som gått har varit ett av de jobbigaste men också roligaste åren på länge. Min mormor tillika bästa vän låg sjuk hela året och många kvällar spenderades vid hennes sida. Vi har pratat, skrattat och gråtit och berättat historier för varandra. Under sommaren fick hon några kvicka dagar och åkte ut till Läckö Slott där jag gjorde min praktik och såg sin sista operaföreställning där, som hon alltid älskade. Hösten kom och mormor försvann. Jag och mamma var vid hennes sida när det hände och det är jag glad för även om det var det läskigaste och sorgligaste ögonblicket i mitt liv.

Jag har tagit upp kontakten med gamla klasskamrater och träffat dem mer och även fördjupat nya kontakter. Jag har lärt känna flera av mina klasskamrater bättre och ni ska veta att ni är awesome! Det är helt sjukt att vi åker till andra sidan jorden tillsammans, så långt bort från Sverige man kan komma, för att uppleva nya äventyr. Som grädde på moset kommer Alexander tätt efter. Vi får se om Nelson kan bjuda på äventyr som matchar Lidköpingsäventyren...

Det som är lite synd med min resa är att jag missade julen och det traditionsenliga julbadet med pappa. Som tur är hoppade Sofia in och räddade situationen och blev pappas nya badkamrat! Anton och mamma stod enligt ryktet fortfarande på land och agerade fotografer... På kvällen hade vi lite julklappsöppning i Skype och det var nog höjdpunkten på dagen, tätt följd av Sunes Jul-tittande med Liza.

Nyårsafton var väldigt konstig att fira utan Alexander. För första gången på typ 5 år fick jag stå utan puss på tolvslaget, något jag helst inte gör om.

2012 blir ett år att minnas, det känner jag på mig. Årets första dag spenderades i hängmattan på verandan med en bok i regnet. Jag hade tak. Det var bra. Så GOTT NYTT ÅR på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar