torsdag 15 december 2011

Den längsta dagen i mitt liv

Dagen började igår morse vid halv 7-tiden på morgonen och pågår än. Efter ca 12 timmars flygresa hann klockan bli 7 på morgonen i Bangkok med diverse ondsinta tidszoner att passera och vi kunde inte gå och lägga oss när vi kom fram. Klockan är nu 15:11 och det är många timmar kvar än. Utom att jag sov till och från en timme på planet har jag nu varit vaken ca 26 timmar i sträck. När jag och Liza kom fram till Bangkok slängde vi in våra saker på rummet och fick en mycket informativ rundtur av hotellrummet, på extremt snabb engelska med thaibrytning. Eller snarare extremt snabb thaibrytning med lite engelska. Sedan traskade vi ner mot MBK och Siam Square och strosade runt i butikerna samt ägnade oss åt det som för oss samman: äta mat. När vi hade tröttnat på att stå upp och skakade lite lätt i benen drog vi oss tillbaka mot hotellet och grundade snabbt men intensivt vid poolen. Nu ligger vi på hotellrummet och försöker hålla oss vakna tills senare i eftermiddag då vi ska bege oss mot Siam Ocean World! 





3 kommentarer:

  1. Skönt att höra och se att ni kommit fram o har det gött! Känner igen en hel del från korten. Stilen är denmsamma som för ca 20 år sedan. Jag är väldigt avis. Ska kanske fundera på att dra iväg själv snart framöver, dvs innom 5 år. Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Hej hjärtat! Vad skönt att ni är framme, vad bra ni är!! Och särskilt den sista bilden ser härlig ut!...har ni sol...?
    kramar från mamma

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder:) hoppas du har de gött och drick många drinkar åt mej:)
    Kram E

    SvaraRadera