tisdag 27 december 2011

Lurade av vädret


Sista dagen på Koh Tao igår började ganska bra. Det var såpass lite moln på himlen att solen tittade fram någon gång i timmen. Vi fick till och med fälla upp parasollet när vi skulle äta lunch! Därför blev vi överlyckliga och trodde att vi skulle få sola lite på den harmoniska båtturen till Koh Samui som skulle ta 1 h 40 min.

Istället möts vi av en jävla storm med pissregn. Vi åt åksjuketabletter för att slippa kräkas över varandra och satte oss på övre däck, utomhus, för att ha mer kontroll över balanssinnet. De andra hade långärmat men inte jag. Det var nästan de värsta vågorna jag varit med om och vid flera tillfällen trodde jag att vi skulle ramla av båten. Mitt i färden kommer det tre stycken ur besättningen springandes, pratandes i walkie-talkies. De sprang in till kaptenen som tvärt bromsade in båten. Ingen fattade vad som hände och folk började surra om att någon hade ramlat överbord. Som tur var så var det inte så, utan vi behövde bara sänka farten på grund av vågorna. Vi som ätit piller började bli lite trötta och groggy och kunde inte riktigt hålla ögonen öppna trots en god natts sömn så vi beslutade oss för att gå in och sätta oss. Väl där slocknade alla på en gång och vaknade när vi skulle stiga i land på Koh Samui. Turen tog 2,5 timmar. 


2 kommentarer:

  1. Hej igen! Vilken jävla otur med vädret...trodde att solen alltid sken runt jul där ni är nu, men det blir säkert bättre, hoppas öronen inte blev sämre av båtfärden.
    Kram
    M.

    SvaraRadera
  2. Ja det trodde jag med, men tji fick jag. Det har varit halvokej väder idag så idag har varit en stranddag. Vattnet var dock smutsigt så vi förflyttade oss till poolen på hotellet istället =)Kram

    SvaraRadera