måndag 5 december 2011

En inre harmoni...Eller?

En enorm lättnad sprider sig genom hela min kropp; jag är färdig med hemtentan och jag tänker aldrig mer umgås med den. Man skulle kunna tro att jag nu är färdig och kan fokusera på roliga saker inför resan som att packa och skicka glada utrop via sms till min kära resekamrat, men icke. Imorgon börjar arbetet med att lägga in ca 600 enkäter i datorn med 14 frågor på varje. Alltså är det bara 8400 svar som ska läggas in inom loppet av en vecka. Det är bara 1200 om dagen. Det är bara 50 i timmen. Om jag jobbar dygnet runt...

Men som sagt, mitt inre är nu hyfsat harmoniskt. Nu ska jag fly verkligheten för ett tag och ta avsked av ytterligare en vän, ikväll bär det av till Mariestad och min äldsta barndomsvän Emmpe. Det blir en myskväll i sockrets tecken.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat hörru! Du får skicka glada utrops-sms till mig ändå (antog att jag är din reskamrat?), du har rätt att vara glad och nöjd! Visst, x-arbetet är kvar.. men det finns det en morgondag till!

    SvaraRadera
  2. Korrekt antaget! Nu har du fått glada utrop.

    SvaraRadera