onsdag 28 december 2011

Slappdag

Dagen har spenderats i slappandets tecken. Vi började dagen med en god frukost och fortsatte den sedan vid poolen. Vattnet vid stranden här är ganska ofräscht i och med att vi bor vid den största turiststranden på ön så det blir mycket skräp i vattnet. Jag förstår inte riktigt varför folk får för sig att slänga skräpet där man står. Vi tog det lugnt och låg där i ett par timmar och gick sedan in till stan och åt på världens godaste restaurang, Green Bird heter den och det var riktigt billigt också. 40 baht kan man betala för en supergod lunch (8 kr) så vi klagar inte. Efterrätten blev på ett glasscafé som seriöst hade den godaste glassen jag någonsin smakat! Jag tog tre kulor; Strawberry yoghurt med hela jordgubbar i, Cookies med hela maryland cookies i och Passion fruit som också var fruktansvärt god. Vi gick på en liten shoppingrunda och jag hittade en fin ljusslinga och en plånbok. Dock är alla thailändare jättesmå så de fina kläderna kommer inte jag i utan jag kan bara köpa de typiska turistlinnena och klänningarna. Men sånt är livet, det finns kläder på Nya Zeeland också och där bor det inte bara pygméer! På vägen hem provade jag och Liza fiskspa, det kittlades jättemycket och kändes rätt ofräscht men  nu har vi gjort det iallafall. De finns såna överallt längst med gatorna.


1 kommentar:

  1. Hej igen! Det är mycket med fisk, vad bra att det ordnade sig med ditt boende, sol?
    Kram
    M

    SvaraRadera