måndag 5 december 2011

Födelsedagsfirande del 2

Efter en heldag i Göteborg avslutade jag lördagen med att ta ett glas vin eller tre med mina sköna Götenepinglor. Detta skulle bli sista gången vi träffades på ca 1-1½ år så en och annan tår fälldes vid avskedet. Dock kom de på efter ett par minuter att de hade beställt en sak till mig som inte var färdig än, och att vi därför var tvungna att ses på onsdag så jag kunde få den innan jag åker. HELT bortkastade tårar med andra ord. 

På min faktiska födelsedag väcktes jag av att tre skönsjungande varelser med alldeles fantastiska morgonröster sjöng en något omarbetad version av "Lusse Lelle". De var inte helt överens om texten i slutet eftersom pappa hade skrivit om den utan att meddela mamma och Alexander. Sedan firade jag resten av dagen med att vara på dop för lilla Leah.

På kvällen var det dags för ännu ett avsked, och denna gången av min allra fagraste Josefin. Efter att ha ätit chips och choklad och tittat på Wall-E ca fem år efter alla andra var det dags för hejdå-kramen. Även denna var indränkt i tårar. Men vi får helt enkelt tacka Gud för en av hans bästa uppfinningar Skype. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar