lördag 24 december 2011

Safari day

Samma dag som vi var på Go Gibbon åkte vi som sagt även på safari. Då fick vi hålla i världens sötaste djur, men jag vet inte vad det är för något! Det är någon form av björn, och den på bilden är en liten unge. De stora  är ca 1,5 meter. Om någon har några tips på vad det kan vara får ni gärna skriva det i kommentarerna. OBS jag vet att bild nummer tre är en apa. Vi kan göra en liten tävling, den som ger mig rätt svar vinner... ära och berömmelse. Det bästa på dagen var djuren vi fick hålla i och surrikaterna som var så jävla söta. Jag ville ta med mig en hem men det fick man inte. 


4 kommentarer:

  1. Hej! Vi tror att det är en bear cat på bilden, eller?:) kram! /Sofia

    SvaraRadera
  2. på den första bilden i denna bildserie alltså:P

    SvaraRadera
  3. Nallekatten var söt, kan du skicka hem en? Sofia är nog inte allergisk mot såna heller.

    SvaraRadera
  4. Hmm jag googlade lite på bear cat men jag tror inte det är en sån, de såg inte riktigt ut så i verkligheten. Men det borde åtminstone vara en nära släkting. Jag frågade men man fick inte ta med dem :(

    SvaraRadera