torsdag 8 december 2011

Kaos på Klangetorp

Jag tänkte reda ut några viktiga begrepp innan jag börjar skriva det här inlägget:
Granne=Person som bor inom en mils radie (en så kallad på landet-granne)
Dumfan=Mammas häst Assar
Den söta lilla hästen=Mammas andra häst Loffe som INTE rymde

Den här morgonen började verkligen bra. Veterinären skulle komma hit och vaccinera mammas fantastiskt söta hästar så jag tog in dem. Veterinären ringer och säger att hon tror att vi bor i Lidköping och hinner därför inte komma idag, så för mig är det bara att ta på mig stövlarna och gå ut och släppa ut hästarna igen. Vad gör då dumfan? Jo han rymmer. Han bestämmer sig för att traska ut ur hagen medan jag försöker släppa ut den andra söta lilla hästen. Eftersom jag har fullt upp med Loffe hinner jag inte hindra dumfan utan han kan glatt gå iväg och äta upp lite buskar på uppfarten. När jag väl fick tag på honom höll han på att springa ner mig, så sen var jag mycket aggressiv och nöp honom i näsan. HA! Där fick han. Sen matade jag demonstrativt den söta lilla hästen och gav ingenting till dumfan. Därefter marscherade jag aggressivt iväg på en mycket kall morgonpromenad. Note to self: det är för kallt med tights på en långpromenad nu.

På promenaden träffade jag en granne som informerade mig om att det skulle bli skitväder till helgen och att jag minsann skulle passa på att njuta medan jag kan.

1 kommentar: